springmedkarlek.blogg.se

Spring med kärlek var ett initiativ från Springande tjejer som startades till minne av Ida Johansson som tragiskt miste livet under sin löprunda den 5 augusti 2015. Rörelsen startades för att hedra Idas minne, och visa stöd för hennes familj och vänner, samt visa att alla har rätt att röra sig fritt. Nu startar jag en blogg för oss som springer med kärlek, för livet och rätten att springa utan rädsla. I bloggen kommer du hitta information om aktiviteter inom ramen för #springmedkärlek men också löptips, låtlistor och tips om vackra platser att springa på. Jag hoppas även att du som vill hitta löparkompisar och löpargrupper kan göra det här.

Varför springer du?

Kategori: Allmänt

Den här våren har varit tuff. Har dragits med hjärnskakning, influensa, skador, sjukdomar, allergier och reumatismskov. Har funderat på att ge upp löpningen, känt mig värdelös när jag springer långsammare än jag vet att jag kan. Självtvivlen har stått som spön i backen. 


Igår vände jag på steken. Jag bestämde mig att springa Söder Runt utan krav och bara hitta löparglädjen igen. Och det gjorde jag. I ösregn och det säger inte lite för en som hatar att springa i regn.

 Så nu börjar jag på noll och springer för min egen skull, långsamt eller snabbt utifrån dagsform. Men inte bara för mig, utan för alla som inte kan eller vågar. Jag tror på att vi kan skapa ett samhälle där fler vågar om vi gör det tillsammans. Kram till er.

Kommentera inlägget här: