springmedkarlek.blogg.se

Spring med kärlek var ett initiativ från Springande tjejer som startades till minne av Ida Johansson som tragiskt miste livet under sin löprunda den 5 augusti 2015. Rörelsen startades för att hedra Idas minne, och visa stöd för hennes familj och vänner, samt visa att alla har rätt att röra sig fritt. Nu startar jag en blogg för oss som springer med kärlek, för livet och rätten att springa utan rädsla. I bloggen kommer du hitta information om aktiviteter inom ramen för #springmedkärlek men också löptips, låtlistor och tips om vackra platser att springa på. Jag hoppas även att du som vill hitta löparkompisar och löpargrupper kan göra det här.

Ut ur bekvämlighetszonen

Kategori: Allmänt, Träningsglädje

Jag har bestämt mig för att kasta mig ut ur min bekvämlighetszon och testa intervallträning. Jag hittade tips i I Form och tänkte ge det en chans.

Tipsar vidare här: Uppvärmningsjogg, kör sedan tio sprintintervaller på 30 sekunder med vila emellan. Avsluta med 1-2 km nedjogg.

10 30-sekunders intervaller i mörkret var precis vad jag behövde efter första jobbdagen. Visserligen är jag helt slut i kroppen efteråt men det var det värt.

Att springa ensam i mörkret kan vara jätteskönt. Även om det är intervaller.
 

Kommentera inlägget här: