springmedkarlek.blogg.se

Spring med kärlek var ett initiativ från Springande tjejer som startades till minne av Ida Johansson som tragiskt miste livet under sin löprunda den 5 augusti 2015. Rörelsen startades för att hedra Idas minne, och visa stöd för hennes familj och vänner, samt visa att alla har rätt att röra sig fritt. Nu startar jag en blogg för oss som springer med kärlek, för livet och rätten att springa utan rädsla. I bloggen kommer du hitta information om aktiviteter inom ramen för #springmedkärlek men också löptips, låtlistor och tips om vackra platser att springa på. Jag hoppas även att du som vill hitta löparkompisar och löpargrupper kan göra det här.

Spring med kärlek syns snart i Amelia

Kategori: Allmänt

Spring med kärlek kommer att finnas med i ett kommande reportage i tidningen Amelia, Sveriges mest köpta tidning för kvinoor. Det känns jättekul att vi uppmärksammas. Amelia är en viktig opinionsbildare i Sverige och jag är så glad att vi får chansen att sprida vårt budskap här. 
 
Extra roligt är faktiskt att jag en gång i tiden startade min resa mot att bli löpare tack vare en inspirationskryssning med Amelia, där Martina Haag pratade om löpning. Från att aldrig sprungit tänkte jag att: Kan hon så kan jag. Det här var tre år sedan och i våras sprang jag min första halvmara. Så att jag är löpare kan jag tacka Amelia för. 


 
Kommentera inlägget här: